Investing.com – Avrupa Merkez Bankası, bünyesindeki ekonomistlerin otomobil sektöründeki düşüşü tartıştığı bir rapor yayınladı.
Baş Ekonomist Roberto A. De Santis ve diğer ekonomistler Martina Di Sano, Vanessa Gunilla ve Pedro Neves, Euro bölgesindeki otomobil üretiminin Haziran 2018 ile Ağustos 2022 arasında %30,4 düştüğünü bildirdi.
Sektördeki %30’luk düşüşün %10’unun pandemi öncesi gerçekleştiğinin belirtildiği raporda, gerekçe olarak şu değerlendirme verildi:
Pandemiden önce, avro bölgesi otomobil üreticileri, hibrit ve elektrikli otomobillerin yerli üretimini ve satışını artırma çabalarını hızlandırdı. Ancak bu modellerin görece yüksek fiyatları talebi frenledi ve gerekli fabrika değişiklikleri üretim açıklarına neden oldu. Aynı zamanda, tüketicilerin tercihlerini hibrit ve elektrikli araçlara kaydırması ve otomobil talebini azaltması nedeniyle, daha sıkı otomobil emisyon düzenlemelerine ilişkin beklentilerin otomobil satın alımlarını geciktirmesi muhtemeldir.
Sektör salgının başında durdu
Otomobil üretimi, pandemi nedeniyle kısıtlamalar nedeniyle 2020’nin ikinci çeyreğinde keskin bir düşüş yaşadı. Üretim 2020’nin ikinci yarısında toparlandı, ancak o yılın sonunda hala pandemi öncesi seviyelerin %3,5 ve kaydedilen üretimin %10-15 altındaydı.
Zor lojistik zorluklar
2021’in başından bu yana, otomobil üretimi, ekonomiyi yeniden açmanın olumlu talep etkilerini dengeleyen tedarik zinciri kesintileri ve enerji şoklarından etkilendi. 2021 ve 2022’de Euro Bölgesi’ndeki otomotiv üretimi, küresel tedarik zincirlerindeki aksamalardan, özellikle bazı yarı iletkenlerin kıtlığından ve ulaşım sektöründeki lojistik zorluklardan ciddi şekilde etkilendi.
Talebin artması fiyatların artmasına neden olur
Tedarik zinciri aksaklıkları, artan enerji maliyetleri ve daha az ölçüde artan talep nedeniyle otomobil fiyatları fırladı. 2021’in ikinci yarısından bu yana, esas olarak çip eksikliği nedeniyle daha az yeni araba zamanında geldi. Bu durum tüketicilerin ikinci el otomobil pazarına yönelmesine neden oldu.
Ekonominin yeniden açılmasıyla bağlantılı olarak arz kısıtlamaları ve artan tüketici talebi, 2021 yılının ortalarından itibaren yeni ve kullanılmış otomobil sektörlerinde olağandışı büyük fiyat artışlarına yol açmıştır. Ağustos 2022’de otomobil fiyat artışları %8,7’ye yükseldi.
Arz kesintileri ve enerji fiyat şokları, son birkaç yılda avro bölgesi ihracat hacimlerinde ve ihracat pazar paylarında önemli kayıpların ana nedeni olmuştur.
İhracattaki düşüş özellikle 2021 ortalarından bu yana belirgin hale geldi.Avro bölgesi ihracat pazarının hacim bazındaki payı, avro bölgesi ihracatçılarının arz darboğazlarından ciddi şekilde etkilenmesi nedeniyle 2021 ve 2022’de önemli ölçüde azaldı. Bununla birlikte, avro bölgesi otomobil üreticileri, üretimin daha pahalı modellere yönlendirilmesiyle bağlantılı olduğu söylenen avro bölgesi ihracatçıları tarafından uygulanan fiyatlarda nispeten güçlü bir artışa işaret ederek, değer açısından pazar paylarını korudular.
Yazarı: Necdet Ergsoy
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]
İlk Yorumu Siz Yapın