medyauzmani.com

Stellantis, İtalya ile müzakerelerde Avrupa tesislerinden yararlanıyor Yazar Investing.com


© Reuters.

Peugeot, Fiat ve Chrysler’in birleşmesiyle oluşan otomotiv devi Stellantis, Avrupa fabrikalarındaki fazla üretim kapasitesini İtalyan hükümetiyle görüşmelerde pazarlık kozu olarak kullanıyor. İtalya’daki neredeyse tüm otomobil üretiminden sorumlu olan şirket, Avrupa’daki satışların durgunlaşması ve üretimin Stellantis’in küresel ağı içindeki diğer ülkelere yeniden tahsis edilmesi nedeniyle Fiat’ın üretiminin azaldığını gördü.

GlobalData’nın verilerine göre, otomobil üreticisinin Avrupa’daki kapasite kullanım oranı geçen yıl %56 olarak kaydedildi; bu oran 2019’da %64’e geriledi ve Volkswagen’deki %71’lik orandan önemli ölçüde düşük kaldı. Karşılaştırma yapmak gerekirse, kapasite kullanımı için endüstri standardı en az %80’dir. Stellantis şimdi fazla kapasitesini İtalyan hükümetinden ve diğer ülkelerden sübvansiyon ve politika desteği almak için pazarlık yapmak üzere kullanıyor.

Stratejik bir hamleyle Stellantis, Fransa’ya daha fazla elektrikli araç (EV) üretimi tahsis ederken, kamyon ve Jeep SUV’lara odaklanan Kuzey Amerika operasyonları şirket için ana kar faktörleri olmaya devam ediyor. Otomobil üreticisi 2023 mali sonuçlarını Perşembe günü açıklayacak.

Bu durum, yetkililerin Stellantis CEO’su Carlos Tavares’e Fiat üretimini yılda 1 milyon araca çıkarması çağrısında bulunduğu İtalya’da endişelere yol açtı. İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, şirketin kararlarını açıkça eleştirdi ve birleşmenin İtalyan çıkarları yerine Fransız çıkarlarını desteklediğini öne sürdü. Tavares ise üretim seviyelerinin pazar büyüklüğüne bağlı olduğunu vurgulayarak yanıt verdi.

Stellantis ve şirketin Yönetim Kurulu Başkanı ve İtalya’nın nüfuzlu Agnelli ailesinin bir üyesi olan John Elkann, Meloni hükümeti ile görüşmelerde bulundu. Stellantis, artan üretimin uygulanabilir olması için Roma’nın elektrikli araç alımlarını teşvik ederek, enerji maliyetlerini düşürerek ve elektrikli araç şarj ağının geliştirilmesini teşvik ederek katkıda bulunması gerektiğini belirtti. Bu ayın başlarında İtalya, yıl için 950 milyon € (1 milyar $) değerinde yeni bir otomobil satın alma teşvik programı başlattı.

Stellantis’in İtalya veya Fransa’dan ayrılma gibi bir planı olmasa da, şirket ulusal tercihlerin ötesinde kararlar alan küresel bir kuruluş. Şirket, daha düşük maliyetli araçların üretimini daha ucuz üretim maliyetlerine sahip ülkelere kaydırırken, daha pahalı modellerin üretimini Fransa veya İtalya’ya devretti.

Otomobil parçaları konusunda Avrupa’nın ikinci en büyüğü olan İtalyan otomotiv endüstrisi, tedarikçilerin %40’ının yanmalı motor teknolojisinde uzmanlaşması ve %70’inden fazlasının hala bu teknolojiye bağımlı olması nedeniyle zorluklarla karşı karşıya. Stellantis’in kuruluşundan bu yana mühendislik, Ar-Ge ve platform tasarımı gibi “beyin” işlevlerinin İtalya’dan uzaklaşması, Fransız otomobil endüstrisinin daha yenilikçi olarak ortaya çıkmasıyla algılanan dengesizliğe katkıda bulundu.

Fransa, devlet destekli yatırım bankası Bpifrance aracılığıyla Stellantis’in %6,1 hissesine ve yönetim kurulunda bir koltuğa sahipken, İtalya’nın şu anda grupta herhangi bir hissesi bulunmuyor. Ancak İtalya Sanayi Bakanı Adolfo Urso, Roma’nın bir hisse edinmeye açık olduğunu belirtti.

Satış rakamları da üretim kararlarını etkiliyor. 2023 yılında İtalya’daki yeni otomobil satışlarının sadece %4’ünü tamamen elektrikli otomobiller oluştururken, bu oran Fransa’da neredeyse %17. Bu eşitsizlik, her ülkenin elektrikli araçlara geçiş konusundaki kararlılığının algılanmasındaki farklılığın altını çiziyor.

Uzmanlar, şikayetleri dile getirmek yerine, İtalya için daha etkili bir yaklaşımın Tavares’i elektrikli araçlarla ilgili bazı Ar-Ge ve ürün geliştirme işlevlerini hala yüksek düzeyde uzmanlığın bulunduğu Torino’ya geri taşımaya ikna etmek olabileceğini öne sürüyor.

InvestingPro İçgörüleri

Stellantis, Avrupa otomotiv pazarındaki stratejik konumunu belirlerken, şirketin finansal sağlığı ve performans ölçütleri değerli bir bağlam sağlıyor. InvestingPro verilerine göre, Stellantis 73,26 milyar dolarlık güçlü bir piyasa değerine sahip ve bu da sektördeki önemli ayak izinin altını çiziyor. Şirket, 3,59 gibi çarpıcı derecede düşük bir F/K oranıyla, yakın vadeli kazanç büyümesine göre iskontolu işlem görüyor ve bu da değer odaklı yatırımcılar için bir yatırım fırsatına işaret edebilir.

Ayrıca, Stellantis’in son on iki aydaki gelir artışı %15,26 gibi etkileyici bir oranda gerçekleşerek şirketin zorlu bir ekonomik ortamda satışlarını artırma becerisini ortaya koyuyor. Bu büyüme yörüngesi, etkin maliyet yönetimi ve potansiyel olarak sürdürülebilir bir rekabet avantajına işaret eden %20,33’lük sağlam bir brüt kâr marjı ile tamamlanmaktadır.

Stellantis’in mevcut piyasa konumuyla özellikle ilgili olan iki InvestingPro İpucu, şirketin güçlü finansal sağlığını yansıtan 9’luk mükemmel Piotroski Skoru ve %5,96’lık önemli temettü verimidir. Bu özelliklerin yanı sıra Stellantis’in nakit akışlarıyla faiz ödemelerini rahatça karşılama kapasitesi, gelir odaklı yatırımcılar için cazip olabilir.

Stellantis’in finansallarını ve stratejik görünümünü daha derinlemesine incelemek isteyen okuyucular için InvestingPro kapsamlı bir ek ipuçları paketi sunuyor. Şu an itibariyle, Stellantis’in pazar potansiyeli ve operasyonel verimliliği hakkında daha fazla bilgi sağlayabilecek 17 InvestingPro İpucu daha mevcut. Bu değerli ipuçlarına erişmek ve daha bilinçli yatırım kararları almak için PRONEWS24 kupon kodunu kullanarak yıllık veya iki yıllık Pro ve Pro+ aboneliğinde ek %10 indirimden yararlanabilirsiniz.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın