"Enter"a basıp içeriğe geçin

Investing.com’a Göre Remy Quantria Yavaşlayan Satış Beklentileri Üzerine Düştü

© Reuters

Yazar – Jeffrey Smith

Investing.com – Rémy Cointreau’nun (EPA:) hisseleri, Fransız içecek devinin mali yılın ikinci yarısında büyümenin yavaşlamasını beklediğini açıklamasının ardından Perşembe günü düştü.

CEO Eric Vallat, Mart ayına kadar olan altı ay içinde muhtemelen “COVID-19 sonrası normal tüketime dönüş” olacağını söyledi.

Şirket, tüketimin mutlak anlamda COVID-19 öncesi seviyelerin çok üzerinde olmasını bekliyor, ancak Vallat, şirketin son iki yıldaki patlamasının bazı ciddi sonuçları olacağı konusunda uyardı. Ancak Vallat, Rémy’nin stratejik hedeflerine ulaşmada programın ilerisinde olduğunu söyleyerek şirketin tüm yıl görünümünü yineledi.

Rémy Cointreau’nun hisseleri açılışta %3’ten fazla kaybettikten sonra biraz toparlandı ve kayıplarını %1’in altına indirdi. Pandemi sırasında evlerine kapanan tüketiciler, diğer harcama fırsatlarının kaybını telafi etmek için değersiz lükslerle kendilerini avuttukça hisseler iki kattan fazla arttı. Bu yıl büyük bir hisse senedi satışına rağmen, şirket bu kazançların yarısından fazlasını elinde tuttu.

Şirket, ilk yarıda yıldan yıla %11’den fazla sağlam fiyat artışları başardı; Bu yılki tüketici fiyatları enflasyonunun diğer faktörlerden çok marj genişlemesinden kaynaklanacağının bir başka göstergesidir. Fiyat artışına rağmen satış hacmi %9,7 artarak organik satışlarda %21 artış sağlanmıştır.

Amortisman ayrıca, bildirilen satışlara 48 milyon Euro’dan fazla katkıda bulunan ve yüzde 2,2 puanlık işletme marjı artışına katkıda bulunan güçlü bir ters rüzgar yarattı. Şirket, para birimi faktörlerinin tüm yıl için satışlara 110-120 milyon Euro ve faaliyet karına 55-60 milyon Euro arasında katkıda bulunmasını beklediğini söyledi.

Marjlardaki toplam 3,8 puanlık artışın yarısından fazlasını döviz kurlarındaki dalgalanmalar oluşturdu. İyileşmenin geri kalanının çoğu, şirketin Çin’deki pazarlama harcamalarını geçici olarak askıya almasından kaynaklanıyor çünkü şirket, tüketicilerin COVID-19 nedeniyle sık sık uygulanan bölgesel tecritler nedeniyle yanıt veremeyeceğinden korkuyor.

Net kâr %67 artışla 224 milyon Euro’ya yükselirken, hisse başına kazanç %65 artışla 4,40 Euro’ya yükseldi.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir