Yazar – Jeffrey Smith
Investing.com – Dünyanın en büyük konteyner nakliye şirketi AP Moeller – Maersk’in (CSE 🙂 Hisseleri, pandeminin neden olduğu patlama sonunda sona ererken ana nakliye işinin keskin bir şekilde yavaşladığı konusunda uyardıktan sonra Çarşamba günü %5’ten fazla düştü.
Maersk yaptığı açıklamada, “Nakliye oranları bu çeyrekte açıkça zirve yaptı ve düşük talep ve kolaylaşan tedarik zinciri tıkanıklığı nedeniyle normale dönmeye başladı” dedi ve yaz boyunca çoğu nakliye göstergesinde görülen eğilimleri doğruladı. dedi.
Şanghay ve Çin’deki diğer limanların kapanmasının küresel tedarik zincirlerini bir kez daha kesintiye uğratmasıyla yılın başlarında hafif bir yükselişin ardından (Baltık Kuru Endeksi), Mayıs ayından bu yana yarıdan fazla ve 2021’deki zirvesinden %75’ten fazla düştü. .
Maersk’in uyarısı, pandeminin küresel tüketici harcamalarında büyük bir yapısal değişikliğe neden olmasının ardından küresel ticaret ve nakliyede kaçınılmaz bir yavaşlamayı yansıtıyor. Büyük ölçüde Asya’da üretilen ancak Kuzey Amerika ve Avrupa’da tüketilen dayanıklı tüketim mallarına yönelik talepteki artış, konteynırlar ve yeni aşınmaya başlayan navlun kapasitesi üzerinde büyük baskılar yarattı.
Ancak, Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinden kaynaklanan yüksek enerji fiyatlarının küresel üreticilere zarar vermesi ve tüketicilerin satın alma gücünü düşürmesi nedeniyle, gelişmiş ekonomilerdeki genel bir yavaşlama nedeniyle yavaşlama daha da kötüleşti. Dünya Ticaret Örgütü, 2022’de yaklaşık %3,5 olan küresel ticaret büyümesinin gelecek yıl %1’e yavaşlamasını bekliyor.
Bu bağlamda Danimarkalı grup, bu yıl küresel konteyner talebi tahminini düşürdü ve daha önce 2021 seviyelerinde kalmasını beklerken şimdi %2 ila %4 arasında bir düşüş bekliyor.Yılın çok sonlarında bu tahminler orantısız bir şekilde temsil ediyor. 2022’nin sonlarında Talepte keskin düşüş.
Bu uyarı; Son birkaç yıldır dünyanın en çok para kazandıran sektörlerinden biri olan denizcilik sektörünün mevcut ekonomik döngüde son kez yükselişe geçmesi ihtimaline gölge düşürdü. Kazançlar ve gelirler yine şirket ve piyasa beklentilerini aştı; Gelir yıldan yıla %37 artarak 22,8 milyar dolara, FVÖK %61 artarak 9,5 milyar dolara ve serbest nakit akışı %47 artarak 7,8 milyar dolara ulaştı.
Maersk, ana “Okyanus” bölümü döngüsel bir yavaşlamaya girerken, kaynakları karadaki lojistik kolunu genişletmek için giderek daha fazla yönlendiriyor. Yeni satın alınan LF Logistics’in entegrasyonu sayesinde, bu birim üçüncü çeyrekte %60’tan fazla artan ve ilk kez 4 milyar doları aşan gelirle sağlam bir büyüme kaydetti.
Maersk hisseleri Kopenhag’da yüzde 5.6 düştü.
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]
İlk Yorumu Siz Yapın