"Enter"a basıp içeriğe geçin

Kurumsal Kod nedir?

Enterprise code kavramı henüz hayatımıza girmedi. Dünyada ve Türkiye’de bu konuda farklı girişimlerin olduğunu biliyorum. Bugün sizlere kurumsal token kavramından bahsedeceğim ve bu tokenler ile yeni iş modellerinin nasıl oluşturulabileceğini örnekler üzerinden anlatacağım.

Dilimizde kurumsal sembol”Ticaret simgeleri‘, ancak izninizle bu makale boyunca dilimize çevirmeden kullanacağım: Bu ifade ile hem B2B hem de B2B2C modellerinde kullanım için ERC-20 veya ERC-721/1155 kategorisindeki blockchain tokenlerini kastediyoruz. belirteçlerEmniyetYani menkul kıymetler kategorisinde değil, fayda kategorisindedirler ve örneğin sadakat puanı şeklinde olabilirler, ancak bazı iş modellerinde tokenlerin menkul kıymet şeklini de alıp almadığı tartışmalı olabilir. Örneğin, Brave tarayıcısına entegre BAT ve UniSwap değişim belirteci UNI tartışmalı örneklerdir. UNI için, güvenlik belirteci savunmasına ek olarak yardımcı simge savunması uygulanabilir. Bana sorarsanız, BAT gerçek bir kurumsal token olmalıdır.

Enterprise tokenları özel bir sınıf yapan en önemli özellikleri, kullanıcılara başlangıç ​​noktasında hizmet veren, aracılık ve faturalandırmanın ötesinde kullanıcılara özel faydalar yaratan bir firma olmalarıdır. Örneğin, hayran kulübü jetonları veya Tether gibi kararlı jetonlar, kurumsal jetonlar değildir. Kurumsal belirteç iş akışları, normal ticareti (B2C), işletmeler arası (B2B) ticareti ve ikisinin çeşitli kombinasyonlarını (B2B2C, B2C2C, vb.) içerebilir.

Örnekler:

bir durak

Ülkemizde B2B2C modelinde faaliyet gösteren Hopi isimli bir startup, oyunlarda ve metaverse’lerde gördüğümüz NFT örneklerine benzer şekilde merkezi olmayan bir platform ve taşıyıcı üzerinde olmadığı için yapısal olarak bir kurumsal token olabilirdi ve başarısız olabilirdi. Örneğin, tüm perakende mağazalarında indirim ya da avantaj olarak tasarlanan (ve bugün yeniden düşünülürse kurumsal jetonlara dönüştürülmesi gereken) “Coin” adı verilen Hobi puanları, Migros mağazalarında altında oldukları için ayrı bir marka gerilimi yarattı. Rakip bir marka. Migros gibi perakendecilerin, sadece onun değil, diğer tüm iş ortaklarının Huobi ile potansiyel marka ve algı çatışmaları vardır ve buradan kazan-kazan modeli çıkamaz. Ve bu nedenle:

[1. Kural] Kurumsal sembol sistemlerinin kendisi bir marka olarak öne çıkamaz.

DeFi borsalarında veya kripto para cüzdanlarında alınıp satılabilirler, ancak kendilerini token olarak tanıtamazlar.

İkincisi, tüm kullanıcı verileri tek bir merkezde ve şirketin veri tabanında toplanamıyor. Bunun da ortaklar arasında veya daha iyisi kamu malı olarak paylaşılması gerekir. Kamu malı, tüm verilerin kullanıcıların kendilerine ait olduğu anlamına gelir. Blok zinciri popüler hale geldiğinde, bu norm haline gelmelidir.

[2. Kural] Kullanıcı verileri tek bir merkezde toplanamıyor. Merkezi olmayan sistemlerde, kullanıcıların onayı olmadan veri alınamaz, satılamaz ve üzerinde büyük veri depolanamaz.

Hopi atası avantaj kartı Boyner’in (1997) adlı başka bir girişimi, kendisinden sadece beş ay önce gerçekleşti. Yabi Creed taksit kartıÜlkemizin çok güçlü bir B2B2C token yatağı olduğunu gösterin. Daha sonra ülkemizden Barrow adlı bir diğer girişim Hopi ile aynı kaderi paylaştı. Bu tür girişimlerin Türkiye’de başarılı olma potansiyeli çok yüksektir ve şu ana kadar kazabileceğiniz B2B2C sadakat puanları sistemi yine aynı potansiyele sahip olacak ve aynı madeni kazacaktır. Kurulacak sadakat sistemleri, yukarıda bahsettiğim iki kurala uygun olması ve kurumsal token şeklinde tasarlanması durumunda başarılı olabilir.

Tüm bu ilk ve başarısız kurumsal belirteçlerin ortak noktası nedir?

Tüm bu eski ve önemli örnekler, blok zinciri henüz icat edilmediğinden merkeziydi. Sonuç olarak partner şirketler, verilerin ve marka değerinin tek bir veri tabanında, tek merkezde toplanmasını kabul etmediler.

b) Google

Google’ın iş modeli, küçük ve orta ölçekli işletmelere, arama motorunun yanındaki reklam alanlarında otomatik teklif verme özelliğiyle dinamik olarak küçük reklamlar yayınlayarak kitlelere daha düşük bütçelerle ulaşma fırsatı verdi. Bu modeli Google’ın icat etmediği başka bir firmadan görmüş ve satın almış.

Google bunu yapmadan önce, özellikle AdSense ve AdWords’de, tanıtım ve pazarlama işi her ülkedeki irili ufaklı reklam şirketlerinin elindeydi. Çok az televizyon kanalının değerli reklam alanı vardı ve bunu yalnızca büyük şirketler karşılayabilirdi. Great Ads, Google ortaya çıkınca çöktü. Ancak bu sayede küçük ve orta ölçekli işletmeler de tüketicilere ulaşma imkânı buldu. Tabii aynı zamanda internet izleyicisi de sürekli büyüyordu. Ve bir gün Google’ın dünyanın en büyük reklamvereni olduğu ortaya çıktı. Facebook bunu takip etti ve ikinci sırada yer aldı. Eski reklamverenler, bunun nasıl olduğu konusunda hala kafalarını kaşıyorlar.

Google’ın iş modelinde, itibari para yerine kurumsal jetonlar kullanılırsa, jetonlar sürtüşmeyi, faiz vektörlerini ve bir taraftan diğer tarafa (B’den C’ye, B’den B’ye, C’den B’ye ve hatta C’ye mümkün olduğunca) değeri azaltır. C’ye dönüştürün). Örneğin Google’da reklam veren küçük bir optometrist var: Gonca Optik. Birisi bir arama motoruna “gözlük” veya “çerçeve” kelimelerini yazıp arama sonuçlarında bir Gonca Optik bağlantısını tıkladığında, Gonca Optik Google’a tıklama başına diyelim ki 0,6 ABD Doları öder. Bu süreç, bütçe otomatik olarak tükenene kadar defalarca tekrarlandı.

Gonca Optik, bahsettiğiniz kuruluşun tokenlarını toplu olarak satın alır ve bu tokenları ilgilendiğini beyan eden her kullanıcıya alışveriş anında %15 indirimli olarak verirse bu model kapalı devrede iyi iş görebilir. Elbette bu kursu Google yerine başka bir girişim düzenleyecek. Dikkat, ödeme jetonları alışverişlerde kullanılmaz, sadece indirim amaçlı kullanılır. Yani alacağınız gözlük için özel bir uygulama kullanarak 1.000 TL yerine 850 TL ödersiniz, 150 TL indirim almak yerine jeton alırsınız. Yani, merkez bankasının “ödemeler için jeton kullanılamaz” yasağına takılıp kalmıyorsunuz.

c) BAT neden başarısız oldu?

31 Mayıs 2017’de Brave Browser, BAT jetonlarını 30 saniyede satarak 35 milyon dolar toplayarak o sırada rekor kırdı. Brave ekibi, tarayıcıda sürekli gördüğümüz reklamlardan jeton kazanmaya dayalı iş modelini doğru şekilde çalıştıramıyor. Kârımız her zaman yavaştır. BAT tokenlarını aracı menfaat olarak ve sadece C—> B şeklinde tasarladılar. Şirketlerle, yani “B” reklamcılarıyla anlaşmalar yapıyorlar ve C’yi onlarla kıyaslamıyorlar. Hatta bu makale İngilizce’ye çevrilip okunsa ne gibi hatalar yaptıklarını görebilecekler. C ve B kazançları, yalnızca tarayıcıda değil, gerçek dünyadaki işlemleri de kapsamalıdır.

Bu yazı boyunca anlattığım kurumsal iş modellerini çalıştırmak için elbette bir eklenti gerekiyor: Mahallede Google SEO diye bir görev yapan küçük ajanslar vardı. Buna benzer küçük ve orta ölçekli kompleksler gerekebilir. Veya bu aracılık süper bir uygulama ile tamamen otomatik olarak yapılabilir. DeFi dünyası bize bunun olabileceğini gösterdi.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir